torsdag 21 oktober 2010

Hata vintern NU!

Vaknade i morse och den förbannade snön var så klart kvar. Inga mängder men ändå... Tyckte ju då himla synd om alla som var tvungna att knacka fram sina bilar ur is som pansar och knata iväg till jobb och annat måste. Mig var det absolut INTE synd om i det läget. Jag hade kunnat ligga kvar i sängen tills...ja, i morgon bitti 05.30 ungefär.
Solen strålade så efter middag drog jag på mig ytterkläderna för en tur i vinterlandskapet och vad händer då? En gissning nån....??? Klart som fasen börjar det snöa flingor som skulle fått disktrasor att se ganska harmlöst små ut. Efter ett par minuter var jag helt vit och smältvattnet rann längs kinderna. Var ju då bara att traska närmaste vägen hem och hänge sig till en kopp kaffe och nybakad äppelkaka. Inte fy skam. Tittar ut och då har så klart soljävlen börjat lysa igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar